Naklejki z godzinami otwarcia

Naklejki z godzinami otwarcia

Człowiek od zawsze żył w rzeczywistości wizualnej. Świadczą o tym najstarsze rysunki z epoki kamienia łupanego, znalezione w jaskiniach. Postrzeganie wizualne odgrywało i odgrywa ogromną rolę w życiu człowieka już od chwili narodzin. Każdy z nas na początku życia najpierw rozpoznał i zrozumiał obraz a potem nauczył się go nazywać. W ciągu kilku milisekund nasz mózg rozpoznaje kolory i kształty, które wywołują pierwsze emocje i skojarzenia, w niecałą sekundę nadajemy sens temu co widzimy i zapamiętujemy prawie 80% tego, co zobaczyliśmy.

Szereg badań prowadzonych w tym kierunku dowiódł, że komunikacja wizualna firmy, marki  jest w obecnych czasach istotnym elementem budowania pozycji na rynku, uzyskania przewagi nad konkurencją, zdobycia grona wiernych klientów, pozyskania nowych. Komunikacja ta dotyczy każdego elementu, od szyldu, poprzez kolorystykę, kompozycję przestrzeni, po zwykłe godziny otwarcia naklejone na drzwiach lokalu.

Godziny otwarcia. Mała naklejka umieszczona w widocznym miejscu, informująca o godzinach pracy sklepu, firmy, lokalu. Niepozorna a jednak bardzo istotna z punktu widzenia budowania komunikacji wizualnej. To jedna z pierwszych rzeczy jaką widzi klient interesujący się daną firmą. Mogłoby się wydawać, że jej zadanie jest stricte informacyjne. Nic bardziej mylnego. Źle dobrana naklejka z godzinami otwarcia może spowodować zakłócenia w odbiorze danej firmy, wytworzyć niespójność a nawet zniechęcić do dalszej interakcji. Przykładowo kolor zielony, który kojarzony jest z przyrodą, naturą i ekologią nie sprawdzi się w usługach pogrzebowych, w których dominujące kolory to czarny, złoty i srebrny. Nastąpi rozdźwięk między tym co widzimy a tym czego oczekujemy. Kolejnym przykładem mogą być godziny otwarcia umieszczone na piekarni, która kojarzy się z ciepłymi kolorami zboża, słońca, chleba a nie z takimi kolorami jak róż, niebieski czy fiolet.

Niewątpliwie naklejka z godzinami otwarcia powinna kolorystycznie i tematycznie nawiązywać do asortymentu lub usług, które oferuje dane przedsiębiorstwo. Powinna współgrać z całą koncepcją wizualną. Być jednym z dopracowanych detali w ogólnym wizerunku, wywołać emocje i skojarzenia. Wybierając naklejkę należy pamiętać o ogólnie przyjętych i zakorzenionych w społeczeństwie normach etycznych, symbolice kolorów i kształtów.

Prowadząc firmę i projektując jej wizerunek należy pamiętać o każdym detalu, bo pierwsze wrażenie jest czasem decydujące o jej wyborze. Godziny otwarcia to element całości obrazu firmy. Spełniają funkcję estetyczną, informacyjną i motywacyjną, dlatego nie można ich lekceważyć. Trzeba pamiętać, że konkurencja nie śpi i chce zająć jak największy obszar rynku, zdobyć jak największą grupę klientów.

Na godziny otwarcia składa się rozmiar naklejki, kolor folii, czcionka a także logo firmy  (chcesz umieścić swoje logo na naklejce - skontaktuj się z nami) lub gotowy tematycznie zaprojektowany symbol. Wybór jest naprawdę szeroki. Bez problemu każdy jest w stanie dopasować go, do wizerunku swojej firmy, bez konieczności zatrudniania projektanta :).

 

Powrót

Komentarze

Dodaj komentarz
Komentarz
Oceń wpis
[brak]
Podpis
Adres e-mail
Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany
Zatwierdź